Author: İlmihalTV
•03:44

Adetin en fazlası on gün, nifasın ise kırk gündür. Eğer adet ve nifasta, belli olan en çok müddetler geçmişse, yani adet gören kadın on gün adet görmüş ve nifas olan kadının nifası da kırk gün devam etmişse, yıkanmadan cinsel ilişkileri caiz olur. Fakat bu müddet dolmadan önce adet ve nifas kesilecek olursa, mesela adet sekiz dokuz gün, nifas da yirmi otuz gün sürecek olsa, yıkanmadan cinsel ilişkide bulunmaları caiz olmaz. Bu durumda kadının ilk önce yıkanması gerekir.

Bu meseleyi bilmek, bilhassa oruç gibi ibadetleri eda etmek konusunda çok önemlidir. Mesela, on gün adet gören bir kadının adeti imsaktan önce bitse ve yıkanmadan oruca niyet etse, bu niyeti geçerlidir. Fakat on günden az adet gören kadının bu durumda niyeti geçerli olmaz. İmsaktan önce muhakkak yıkanması ve daha sonra niyet etmesi gereklidir.

Bu hükmün sebebi şudur: On günden az olan adetlerde, yıkanma süresi adetten sayılır. Kadının adeti bitmiş dahi olsa -eğer on günden az sürmüşse- yıkanıncaya kadar adetli kabul edilir. Adetli kadının orucu ise sahih değildir.

This entry was posted on 03:44 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 yorum: